Blod, svett & tårar

Nu är min flytt snart avklarad. Skönt! Man får dock bra med motion av att böka runt med kartonger och dylikt. Bra förbränning om man nu ska tänka utifrån ett hälsoperspektiv. Jag flyttar från "huset som gud glömde" då det kommer till planlösning och det finns ingen hiss till min trappuppgång. Däremot finns det en i trapphuset brevid och man kan gå genom en gång på vinden och komma ner i det andra trapphuset. Och på så vis använda hissen....

Därför anlitade jag flyttfirma istället; Svenska Flytt AB och de debiterar 750 kr /timme och minimum är 4 timmar. Så med andra ord har jag betalat 3000 kr för deras tjänst. Å andra sidan så kostar det en slant att hyra lastbil och jag lovar att det det hade inte hade stått i paritet med besväret. "Blod, svett och tårar"; hade flödat hej vilt om jag hade valt att baxat med detta på egen hand. Nu är det endast lite städning som väntar i eftermiddag och sen är jag klar, skönt:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0