En livsåskådning från en konstnärs synvinkel

Ibland kan man ifrågasätta sin tillvaro, sitt livsmönster... Varför går jag upp och gör samma sak dag ut och dag in? Vad det än må vara... Är det vad jag egentligen vill? Stiga upp för att gå till det där kontoret, verkstaden, klininken för att följa konventionen. " För att göra rätt för sig ", som är så typiskt svenskt; Att inrätta sig i ledet och känna samhörighet med alla andra runt omkring mig.

En konstnär (Povel), hämtat ur en Wallander rulle; " - Min son, alla människor har sin tavla. Även om du inte gillar den så är den din. Ditt liv. Jag önskar att jag någon dag skulle vakna upp och låta en färgklick, eller någonting annat leda mig till att välja att måla ett annat motiv... Vad som helst; ett barn, en hund eller en bukett rosor. Men trots det målar jag alltid samma jäkla landskap... ", tänkvärt. Det är hälsosamt att ifrågasätta:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0