Morgonpromenad på stranden

Det skånska landskapet är fantastiskt! Jag älskar allt med skånes fauna och jag får en otroligt varm "hemma känsla" då man från Markaryd tar av mot Hässlehom och landskapet sakta men säkert börjar förändras- ju längre söder man kommer...
De mysiga lite trollska alléerna med de typiska pilträden, de gula rapsfärlten, vallmo (inte nu dock), åkrarna med små söta bondgårdar och bokskogarna. Och för att inte glömma havet!

Efter sju timmars bilfärd kom vi äntligen fram till mamma & Unos hus i Nybrostrand, en mil utanför Ystad. Klockan hade passerat midnatt och vi var vimmelkantiga av trötthet. Bilen, hade milt uttryckt "gått som på räls". Jag har nog aldrig kört en mer komfortabel bil än Volvo C70? Den har en relativt tilltagen kaross (säkerhet) men upplevs extremt smidig och lättmanövrerad. Ni som inte har provkört en Volvo C70... Ni måste GENAST pröva! "Marsch pannkaka!";-)''

Efter lite god ost, ett glas rött och trevlig samvaro med mamma & Uno tackade vi för oss och tultade ut till gäststugan. Jag tror inte att jag hann mer än att lägga ner huvudet på kudden innan jag somnade...

Vi vaknade relativt tidigt (runt 09.00 ) och bestämde oss för att ta en morgonpromenad på stranden, 200 m från huset:-)
Vi tog med "Tekla" ( mellan schnauser) och knallade drygt en timme längs kustremsan. Efter den promenaden var vi super hungriga och har nu ätit en lång och välförtjänt brunch. Livet skulle kunna vara sämre än vad det är just nu. Här nere är det sol, hur är vädret i Stockholm?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hälsa mamma så mycket från mig:)!



Kram "Stange"

2009-04-18 @ 13:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0