"Ljusskygga metoder i Hollywood"

I dag tränade jag cirkelträning med fokus på rygg, axlar och mage. Det blev powerwalk både till och från gymmet och med "kaffestopp" på vägen dit- för att vakna till. Jag insåg att då jag stod och körde framsida axlar framför spegelväggen på¨gymmet att jag verkligen måste sätta fart med träningen ( jag såg blek och slät ut). Särskilt nu då jag har en del fotobokningar på gång. ..

Då man jobbar som modell är man  endast en produkt för att skapa en annan produkt. Det är ingen som tar hänsyn till modellens "fina personlighet" om byxorna spänner över magen för att "munnen har tuggat i sig för många kanelbullar" och i paritet med det sprungit för lite på motionsbandet. Det ger kunden blanka f-n i rätt ut sagt. Kunden vill ha sin bild och det har denne rätt till att kräva. Står det angivet storlek 36 på sitt setcard ( en modells CV) så kan man inte dyka upp en storlek större. Logiskt, eller hur:-)

Sen behöver man ju inte köra "Rachel Zoe stylish" (Hollywood stylist) som botar alla bilringar och dubbelhakor med knark för att henes klienter ska nå det nästintill omänskliga idealet "size zero".  I stället för att använda ren svenska (eller amerikanska) så kallar man det starkt aptitnedsättande pulsförhöjande preparaten för "ljusskygga metoder". rachel har tydligen en vana att smuggla bantningspreparatet (olagligt) ADDERALL  från Mexiko till sina klienter, vilket hon naturligtvis förnekar. Förutom Adderall så pekas CLENBUTEROL ut som en populär bantningsdrog bland stjärnorna.

Kära vänner; det finns tyvärr inga genvägar för ett betående resultat. Särskilt inte om man inte vill riskera hjärtsvikt och psykiskt illamående på kuppen. Visst vill man se bra ut. Men faktiskt vill man också MÅ bra. Jag skulle önska att jag endast tränade för att må bra... Det vore skit snack! Jag gör det mest av kosmetiska skäl. För att inte förlora pengar (jobb) och att jag är en utseendefixerad människa. Att träning sedan är livsförlängande och gör mig till en trevligare medmänniska är bara en bifaktor:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0