Utmaningar, anatomi och lekar!

Denna dag började på ett otroligt speciellt vis. "Peppe" (Pernilla ) ringde och väckte mig ur mina rosa drömmar och berättade att det var stopp i lokaltrafiken och att hon säkert skulle missa bussen. "Lugn", sa jag sömnigt. "Vi tar bilen"...
På minder än tjugo minuter satt jag bakom ratten i bubblan och försökte starta den lilla veteranbilen som inte alls hade lust att jobba med mig. Utan tvärt om, var stendöd! Det slutade med att jag fick hjälp av sex stressade och vänliga förbi-passerande personer att putta i gång bubblan (det funkar alltid).

Jag hämtade upp Peppe vid Sveavägen och vi gasade på mot Nacka/Gutavsberg försenade men båda var på gott humör. Elvis var med i bilen och han är alltid glad:-) Då vi var väl framme i Lillsved så höll våra grupper på med olika fysiska och psykiska utmaningar som påminde mig om Robinson tävlingarna då det begav sig (2005). Nu var det ju bara ännu mer roligt eftersom man mår bra och har energi samt styrkan i behåll. Det gick riktigt bra för mitt lag (Neptunus)och det hela gick ut på att samarbeta effektivt i grupp.

Efter lunch hade vi vår första anatomi (ana= upp/åter/mot tom= skära/snitta) lektion och vi håller på och pluggar in vårt skelett på latin. Skulderbladet heter exempelvis Scapula på latin, Korsbenet heter Sacrum...
Vi avslutade dagen med lekar och vi hade alla fått hitta på/presentera varsin lek. Det var otroligt kul och det lockade fram många glada skratt hos oss vuxna "barn". Då jag skulle hem i gen så var vi tvugna att putta i gen, sjukt:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0