en våg av grymt välbefinnande

Jag känner mer och mer att jag har gjort rätt i valet av utbildning. Hela forumet är liksom "jag" och utbildningsplanen känns spännande och futuralistisk- ett riktigt framtidsyrke! Vilket jag redan visste eftersom jag aktivt sökt denna utbildning men dagens genomgång bara bekräftade det ytterligare.

Steg upp i ottan (05.30), rastade Elvis, duschade och för att sedan promenera till Slussen där man tar bussen till Lillsved.
Hela vägen ut satt jag och små pratade med "Linnea" en jätte gullig ny bekantskap som tagit tjänstledigt från H&M ´s huvudkontor (där hon jobbar som inköpare) för att studera ett år till Hälsopedagog och invistera i sig själv ( i stället för att putta in mer cash i superjätten).

Då vi i början av dagen höll lektion på en brygga i solen gick det en våg genom kroppen av en känsla av grymt välbefinnande. Efter vi ätit en god och näringsriktig lunch (inga tillsatser och halvfabrikat där inte) var välbehaget på topp:-) Så skönt att bara bli serverad lunch utan att behöva fundera ut ställe och ta med sig plånboken. Klart att maten inte är gratis men vi betalar den terminsvis.

Det blir en omställning att vänja sig vid ett fattigt "budget- liv" som inte kommer att ge utrymme till några som helst utsvävningar. Har spanat in ett par läskigt snygga "over knee" stövlar i skinn från Top Shop (1999 kr) som jag bara kan glömma:-( Suck! Vill ha, vill ha, vill ha! Men man kan inte få ALLT här i världen. Kanske ska starta en fond? : "Se till Malins lyxkonsumtions behov och skänk ditt bidrag", skulle det vara gångbart?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0