Ät ägg till frukost!

Jag läste i Sofis mode ( bilaga till Aftonbladet ) att ägg tydligen är exemplariskt att börja dagen med. Enligt en undersökning från Pennington biomedical research center gick de personer som bytte ut sin vanliga frukost mot två ägg ner tre kilo på åtta veckor.

Eftersom jag alltid börjar dagen med två ägg och en burk makrill ( 2 skivor hårt bröd ) så var det här ett lysande rön att det bekräftade det jag redan visste; att protein stimulerar fettförbränningen och ger en längre mättnadskänsla. 
För att ge fettförbränningen en extra skjuts så kompletterar jag även med ett par CLA tabletter som ökar fettförbränningen i cellerna.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Oj så mycket mat eller det är nog jag som inte kan äta för stora mängder till frukost!! Äter en banan och ibland en kiwi, men sen orkar jag inge mer kl 06.45 ! Kram

2009-02-24 @ 13:00:34
Postat av: Rebecca

Hejsan, din blogg är super bra!!! Lite nyfiken på vart man kan köpa CLA tabletterna?

2009-02-26 @ 15:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0