Bara för att Madonna kan...

Jag hängde mig kvar på stan igår efter jobbet, på väg till träningen som tyvärr aldrig blev av. Det blev vilodag igår utan att jag hade planerat det innan. Hårt tränande kvinnor bör vila var fjärde dag. Minst! Och män var femte. Istället blev det " fönstershopping " :)  Jag tappade helt och hållet omdömet och prövade ett par " Sucki ripped black jeans " ( SKINNY ) på Gina Tricot. Jag såg inte klok ut!

Det är sällan jag hamnar i ett konfrontationsläge då jag har trätt på min stackars kropp något som är så helt fel för min ålder.
Nog för att det är schysst med slitna jeans och det är helt ok för de flesta åldrar beroende på hur man bär upp dem och vad man väljer att kombinera dem med. Men dessa svarta, tighta design-skapelser fick mig att se ut som " white trash! ". En kassler i försmå tvär-snittade svarta tygstycken. Där gick tydligen gränsen för vad som är ok att bära för en kvinna på 30+:)

Ibland hänger man inte med själv att man blir äldre. Å andra sidan består Gina Tricots´målgrupp av tjejer mellan yngre tonåren upp till 25 år- samt kvinnor mellan 40 och 55 som representerar en grupp av mammor till sina trenmedvetna döttrar.
Så det är kanske något man borde ta i beaktning då man går in i en sådan butik. Kanske borde jag inte gå in alls?! Kanske är det Kapphal och Lindex som gäller för mig nu? Bara för att Madonna kan så behöver det inte nödvändigt betyda att JAG kan det:) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0