Eftermiddagspromenad likväl som morgonpromenad

Det finns många fördomar att slå hål på då det kommer till träning. Egentligen är det så enkelt som att eftersträva en balans mellan in- och uttag för att uppnå en slank siluett utan extra hull runt midjan. Det är inte svårare än så trots att vi gärna vill få det till det. Vi vill finna orsaker som egentligen inte finns och genvägar till att tappa kilon som är helt orealistiska. Snabbt ska det gå! Och helst med så lite uppoffringar som möjligt.

Jag ska packa ihop mitt pick och pack för i dag och promenera hemåt som innebär söder om Stockholm. Eftersom jag arbetar i Vasastan så blir det en " promenix " på 45 min sådär. Jag använder mina ben som transportmedel både till jobbet och hem. Det blir 90 minuters vardagsmotion om dagen. Not bad! Många hävdar att det bränner mer att promenera på morgonen än på kvällen. Det är inte sant. Däremot så är det till en fördel att använda morgonpromenader till att förbränna fett om du inte fyller depåerna med kolhydrater innan. Ett tips i så fall är att endast grunda med en proteinshake, gå din promenad i raskt tempo 45 - 60 min för att i efterhand fylla på med en väl sammansatt frukost efter tallriksmodellen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0