Före och efter bilder

Vad menar jag egentligen med att påstå att jag ska nå den " perfekta formen- mitt livs form? " Och varför? En väninna till mig sa att om jag ska blogga under en förvandlings- fas så måste det ju finnas ett referensmaterial...  Sk. före och efter bilder. Jag tog en bild förra veckan då jag startade bloggen och jag kommer att följa upp med en till då jag når mitt mål.

Jag har en fix idé om att komma i super bra form just för att jag fyller trettiofem i sommar. Eftersom att jag redan tränar ca 5 dagar i veckan så är det det inte så mycket mer muskelmassa jag eftersträvar. Jag tycker personligen inte att det är kvinnligt med " gym- brudar " med breda axlar och mini stjärtar. För mig är det snarare att " deffa " och omvandla fett till muskler. Om det inte vore för allt späck som ligger för så hade jag haft synliga magrutor:) 

Min plan är att träna allsidigt med både styrketräning och konditionsträning. Tanken är att så fort snön smälter undan, börja löpträna inför en halvmara ( S:t Eriksloppet ) så att jag har något mer fixerat mål än kosmetiskt.  Utöver träningen så är det kost, kost och kost som är A och O för att göra sig av med underhudsfett. Under mars och april kommer jag att skära ner mycket på kolhydraterna och lägga fokus på bra proteinkällor med fet fisk ( lax, makrill ) som bas eftersom fet fisk innehåller fleromättade fetter. 

Efter dessa två månader så kommer jag att ta det lite lugnare för att ge kroppen en chans till återhämtning. Som kvinna ( särskilt efter trettio ) måste man tänka på att alltför hår träning och strikt kost kan påverka fertiliteten negativt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0