Lycka på burk

Det var svårt att ta sig upp ur sängen i morse. Jag var så trött och hade mer än gärna legat kvar i sängen hela dagen och bara läst böcker... 

Mitt första bokade möte var med farbror gynekologen på Kvinnohälsan ( Läkarhuset ) ute i Högdalen C. Vanligtvis är jag emot att gå till en manlig gynekolog men farbror Stavros är faktiskt i särklass den bästa gynekologen jag nånsin haft! För att åter- anknyta till ett tidigare inlägg så har jag lidit av svåra depressioner inför mens, sk; " PMS depression " .  Även om detta är ett relativt kortvarigt problem per månad så är det dock återkommande. Summerar man all denna tid på ett år så blir det ju månader av svarta perioder- då det känns som om någon har dragit ner rullgardinen framför ögonen...

Så min underbart lyhörda doktor skrev ut något som heter Fluoxetin Biochemie och det fungerar som akut verkande  " lyckopiller " som man tar 7 - 10 dagar innan mens. Känns super skönt att slippa gå in i ett mörker då det är dags för nästa " rond ". Detta är något som jag tror att fler kvinnor skulle kunna ha hjälp av:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0