Undersövd= fet?

Jag kan inte konkret svara på vad det var som störde mig i natt? Men det kändes oerhört frustrerande att vakna 03.45 för att sedan inte kunna somna om förrän runt sju snåret. Jag låg i det längsta tålmodigt och vände och vred på mig, i hopp om John Blunds välsignelse men han narrades med sin frånvaro. Efter en stund steg jag upp. Till min förfäran såg jag grannen, tvärs över gården, sittandes redan vaken och läsa morgontidningen med sin D.N. Synen gav mig omedelbara rysningar. Ångest!

 

Vad sysselsätter man sig med mitt i natten? Jag spelade lite musik på låg volym i köket för att inte störa grannarna. Bläddrade förstrött i La Redoutes postorder katalog för att sedan åter lägga mig i sängen och försöka att somna. Jag minns att det sista jag funderade över var en särskild top som jag plötsligt saknade. Sist jag använde den var i december 2007 men av någon jäkla fåfäng anledning så brann jag av angelägenhet att veta var den har gömt sig. Fånigt:)

 

Jag hade planerat att i vanlig ordning gå min powerwalk till jobbet. På grund av att jag nu var sen var jag tvungen att åka kommunalt. Dessutom hade jag planerat att träna på lunchen och det var lika bra att släppa omedelbart med tanke på min obalanserade start på dagen. Det sägs att smala kvinnor sover i snitt mer än sina överviktiga systrar? Jag är säker på att det stämmer!

 

Då du du inte sover så skickar hjärnan felaktiga signaler till systemet. Hjärnan lurar kroppen att tro att den behöver energi för att hålla sig vaken. Då går vi gärna och små äter snabba kolhydrater som godis, kakor och dylikt. För lite sömn samt stress hämmar metabolismen. Med andra ord så måste jag hålla mig långt borta från kakfatet på kontoret. Alla sockerfällor bör i största möjliga mån undanröjas! Klyschan att ersätta sötsaker med " morotsslantar  i fickan " funkar tyvärr inte. Vem försöker man att lura?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0