Vindruvor skyddar mot cancer

Tidigare hade vi ett fruktkonto på mitt jobb och vi fick en fruktkorg levererad en gång i veckan. Det var ett perfekt energitillskott i slutet av dagen då man ofta drabbas av blodsockerfall. På grund av olika skäl så har fruktkorgen upphört att komma och jag brukar ibland köpa med mig frukt som en " side order " som jag placerar i receptionen.

I morse köpte jag två stora klasar vindruvor- både gröna och blå. Vindruvor ger snabb energikick i form av druvsocker. Perfekt för februari- trötta kontorsråttor :)
 De är snart uppätna och det är endast stjälkarna kvar på fatet. Eller vad man nu kallar dem för? 

Vindruvor innehåller en massa nyttiga ämnen och bland annat motverkar de cancer. I skalet finns olika  Flavonider som påverkar kärl och hjärta positivt. Druvor innehåller även antioxidanter som skyddar kroppen mot fria radikaler. Med andra ord kan vindruvor betraktas som livsförlängande.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0