Det är bara jag själv sm behöver leva i mina egna konsekvenser

Höll på att glömma att uppdatera bloggen i dag. Det är nästan pinsamt att erkänna hur länge jag sov i förmiddags. Min kropp måste ha behövt att ta i gen massor av sömn för jag vaknade inte förrän klockan var halv två! Och jag hade säkert kunnat fortsätta sova ett par timmar till om jag velat. Med allra största sannolikhet...

Jag ska på en "blinddate" i morgon. Föremålet för denna ringde och frågade om vi kunde ses efter hans jobb och frågade om vart i stan jag utgick i från? "Jag har faktiskt ingen som helst aning?", var mitt omdelebara och sanningsenliga svar. Vilket jag inte har! Jag vet inte nu vad jag kommer att sysselsätta mig med i morgon och i vilken del av stan. Det visar sig... "Hmmm, just det! Dina arbetstider är väldigt oregelbundna", sa han. "Vilken lyx!", fortsatte han...
"Hur gör man för att leva så fritt?"

Jag svarade: "Du tjänar mycket pengar på kortaste möjligaste arbetsinsats", vilket är ett svar under modifikation. Jag kunde även vänt på myntet och replikerat: " Du lever på så lite pengar som möjligt mellan uppdragen för att slippa bli helt barskrapat"... Välj själv, det första upplägget klingar bättre i gemenemans öron. I guess?

Eftersom att jag ändå snittar ett modelluppdrag i veckan så slipper jag stå till svars för att jag egentligen är arbetslös sedan 5-6 veckor i veckan. Det är bara jag själv som behöver leva i mina egna konsekvenser....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0