Attack-gosar

Shit, vad jag drömmer?! Vaknade upp ur en riktigt obehaglig dröm som berörde mitt ex tillsamman med en inte helt obekant kvinna. Jag kände mig riktigt  upprörd då jag vaknade! Tur att jag har Elvis som genom sin näraro snabbt får mig att landa.

Elvis har en morgonritual som är lite speciell. Han "attack-gosar!" Från att kanske ha legat på sängen bervid så kryper han upp till min huvudkudde och slänger sig över mig (hals, huvud) med hela sin tyngd. Sen ligger han kvar där och "knorrar", slicka mig i örat, borrar in nosen i min hals, bökar runt i mitt hår- tills då jag bestämmer mig för att stiga upp.
Sött, eller hur?

Jag hade gjort upp en "actionplan" för dagen, bara för att gårdagen var så seg, och bland annat hade jag tänkt att promenera en lång promenad med hundarna, som den första aktiviteten på dagen för att sedan göra mina grejer.
Men det känns som om jag kan glömma det. Elvis avskyr att vara ute i regn och kyla. Han har inte så tjock päls den lille stackaren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0