Drömde så konstigt

Jag drömde så konstigt i natt, måste berott på alla gräddbullar som jag åt, och ibland förstår jag inte vart allt kommer i från? Men det är en jäkla aktivitet i min hjärna, det är en sak som är säker!

Innan jag somnade satt jag och pratade länge med "Ola" (min vän och föredetta arbetsgivare) som befann sig i Budapest på affärsresa. Han är väldigt bra att prata med då jag har funderingar kring livet och han är duktig på att hitta positiva infallsvinklar. Jag är glad att jag har honom som min vän, det känns värdefullt. Vi kom överrens om att han och hans bror ska adoptera mig som deras yngre syster. På så vis kan vi alltid vara vänner på ett okomplicerat sätt:-)

... Sen, då jag väl somnade så drog drömracet i gång! Bland annat så befann jag mig på min egen 35 års fest, det var massor av folk där och precis då jag gjorde entré så ringde mobilen (varför jag svarade kan jag inte svara på?) och det var min föredetta bästa väninna, vi kan kalla henne för "Pia", som ringde och ville diskutera sin karriär. Jag försökte förklara att det var ett illa valt tillfälle, gästerna stod och väntade och jag var ju tvungen att ta hand om dem...
Med en "snörpig" ton la hon tillslut motvilligt på luren. (typiskt henne, att förutsätta att ALLT kretsar kring henne och hennes behov- därför är hon inte nära mig längre) . Senare ringde jag dock upp henne och kom till mobilsvaret där hon sjöng spanska barnvisor. Hon hade alltså gått och blivit sångerska (hon är duktig på att sjunga i verkliga livet) och det var det som var "karriären" som hon så gärna ville diskutera... Ja ja, det låg väl någon "sten" i det undermedvetna och tryckte.

Efter den drömmen fortsatte jag att drömma om mitt ex "Ali" som jag separerade med i gen och flyttade hem till Ola och det var en komplicerad historia. Sen tror jag att jag vaknade?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0