inte bara då solen skiner...

Min blogg börjar bli Sveriges mest uppdaterade blogg:-) "Har du tråkigt?", undrade en kompis, "Nisse", från Stockholm. "Det är inte alla som tycker om att ha kul!", svarade jag näsvist tillbaka. "Hur mår du egentligen?", undrar pappa från Västerås... "Känner du dig ensam?", undrar brorsan från London. "Det verkar tungt", konstaterade "Sofia" från Örebro. Tur att inte mamma läser den:-)

Äh va fan?!, det är väl mänskligt att kuka ur i bland? Mailade med en polare nyss där han beskrev sin livssituation väldigt öppenhjärtligt. Jag försökte bemöta honom så ärligt som möjlig och jag fick ett mycket värmande och gulligt mail tillbaka som började med; "tack för att du finns!" Sånt värmer såklart. Hans inre mådde inte heller "kalas" just nu och han kunde inte riktigt sätta fingret på varför. "Han har ju allt?; ett attraktivt yrke, knäcker dessutom som modell, en fin tjej som älskar honom, en fräsch lägenhet mm ", men ändå är han inte lycklig och det är något som saknas...

Jag kanske har brist på "Lithium" (påverkar glutamatnivåerna i hjärnan)?, försökte han skämta till det i mailet. "Vill inte verka tungsinnt men jag har kännt det så här ett tag nu... "
Jag märker att folk som mår dåligt, inklusive jag själv , är rädda för att belasta omgivningen med negativism. Men som jag skrev tillbaka till honom; "Är man vänner så lyssnar man och finns där även då det regnar, inte bara då solen skiner och man dricker Rosé på bryggan. Håller man i hop i regn så smakar vinet så mycket godare sedan":-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0