Moraliskt dilemma

Gissel! Står inför ett moralsikt dilemma. Är bjuden ut på en stor båt med vänner men har lovat en annan polare att fira dagen till ära, ett lyxproblem!  Hmm, jag vill rent egoistiskt hellre åka båt och fira i skärgården men känner mig super taskig att lämna min kompis i sticket. Grejen är bara att jag innerst inne tror att det inte gör honom särskilt mycket om jag sviker... Han är inte den typen som bryter i hop för en midsommarafton mer eller mindre och han står absolut inte och faller med mig.

Bäst att vara uppriktig och fråga honom om det skulle vara ok med honom om jag sticker ut med de andra? Och om det inte är det så får jag helt enkelt stå över mina egna begär. Så gör jag! Glad midsommar alla läsare:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0