"Nära skjuter ingen hare"

I dag har vi fått oss en riktig bensträckare jag och min lille hund. Vi har nog promenerat nära 2 mil allt som allt- tur & retur från Nybrostrand, där min mamma bor in till Ystad. Egentligen ska valpar ha sin andra vaccinationsspruta mot  "valpsjukan"  då de är 12 veckor men Elvis fick sin fyra veckor senare. Det var inga problem sa vetrinären. Men jag har haft dåligt samvete för att det har dragit ut på tiden. Men nu är det gjort och Elvis märkte inte ens att han fick en spruta. Det gick så snabbt:-)

Vi åt en god lunch med mamma bestående av bakad potatis med stenbitsrom, räkor och grönsaker. Mums, det var fantastiskt gott! Efter lunchen sa vi "hej då" till min kära mor som fortsatte sin arbetsdag. Jag svängde förbi "Breeze Fitness" och köpte ett träningskort (2 veckor) för 250 kr. Perfekt! Nu börjar mitt träningsläger. Jag tänkte ligga i hårdträning här nere så att jag känner mig "fit for fight" att ta tag i saker oh ting som måste göras då jag är hemma i gen.
Bra att passa på då man har möjlighet att vila ordentligt som jag har här nere. Östrlén är en riktig oas oh jag har ett eget litet gästhus som jag bor i och får en nice avskildhet...

Jag vet inte om ni har lagt märke till Apotekets kampanj för solskydd? Den kampanjen var jag läskigt nära att få; fan också! :-) Hade jag fått den så hade jag haft råd med bensinen till mitt jetplan... "Nära skjuter ingen hare".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0