Pro bono

"Olika falla ödets lotter; vissa sitter och dricker champagne i solen, vid havet... Andra spenderar tid vid datorn på kontoret... Men tänk inte mer på det:-) ", kanske inte särskilt ödmjukt sms att skicka  till sina vänner hemma i stan, men jag kunde bara inte låta bli.

Jag och mamma åt gravad lax till lunch och drack varsit glas skumpa, då vi först kom hem- efter det att hon hade hämtat mig vid Lunds station. Det tog bara 4 timmar med tåg ner och Elvis var jätte duktig och sov hela resan. En exemplarisk fyra månaders valp. Efter lunchen somnade jag sååå skönt i hammocken i trädgården.

Jag vaknade till av ljudet av mobilen. Det lät som ett S.O.S alarm! Min bokare ringde om ett jobb på fredag. Eftersom det var "pro bono" för välgörande ändamål så var jag tvungen att tacka nej- trots den goda saken. Det känns inte aktuellt att avbryta min idylliska tillvaro för att jobba gratis. Jag har ju inte direkt min privatjet parkerad på tomten. Även om det hade verkat i allra högsta grad sannollikt;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0