jag kan känna mig så malplacerad plötsligt

I dag är det tisdag förmiddag, det vackra vädret håller i sig men jag är så "off". Jag är så trött både fysiskt (ont i halsen och matt) och psykiskt. Jag som hade tänkt att toppa formen denna vecka med två pass om dagen. Nu får jag vara glad om jag lyckas med att pressa in ett par gympass. I morgon, torsdag och fredag. Min hyresvärd är nonchalant och jag har fortfarande inte fått förrådsnycklarna! Jag bor mao fortfarande i en "flyttkartongshärva"- det är hemskt!
Jag väntar på pengar från gamla modell uppdrag (gjorda för 2 månader sedan, minst!) och jag behöver verkligen pengar just , mitt ex har redan träffat ny tjej vilket han valde att hänga ut på Facebook och jag fyller 35 år på fredag och det känns sådär tycker jag. Med allt det här i ryggen, är jag inte berättigad till att känna mig av banan?
 
Det känns som jag har hamnat i någon lustig mellan ålder där jag kan känna mig så malplacerad plötsligt. Bara för några år sedan var samma arena ok att göra entré på men inte längre. Och det har inte bara att göra med allmänhetens betraktelse av mig som objektet kvinna. Det är snarare det jag har problem med; att jag har under för många år i dessa publika sammanhang låtit mig själv bli just objektifierad.

Men det känns inte ok längre och endast förnedrande då män som ofta gissar på min rätta ålder, minus 5-10 år, förelsår det ena och det andra. "Been there done that!", ringer genast genom min skalle. "Hur dum ser jag egentligen ut?", är nästa tanke. Problemet är inte hur DUM jag verkar utan att jag väljer att delta i dessa miljöer som bara går ut på att vältra sig i sin egen spegelbild, pengar och att ragga trofféer.

I stället för att traska i gamla fotspår så borde jag bara ta det soft och umgås med de vänner som verkligen tycker om mig för "Malin". Bestämde mig för i morse att det är precis exakt det jag också tänker göra från och med nu.

Kommentarer
Postat av: Jenny

JAG TYCKER OM MALIN:) Det är ju henne som jag har kännt sedan barnsben!



Kram

2009-06-30 @ 16:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0