jag är på avgiftning

"Jag sitter inte så mycket vid datorn, jag lever ut mitt liv i stället",  jag citerar mitt ex då vi talade om hur vida han läser min blogg eller inte. Och vad gör jag? Sitter här nere i skåne, tar en paus från tillvaron i idyllen (bortsett från vädret då), samlar krafter  och tankarna är någon helt annan stans. Och jag är rastlös och kan inte njuta av min tillvaro...

"Jag avundas dig, verkligen!", mailade min bokare i går. "Du missar ingenting här", förkunnade min vän "F" i går på telefonen. Men va fan! Jag VET det, att jag varken går miste om något eller hur man nu väljer att formulera det. Ändå kan jag inte ta vara på stunden. Det irriterar mig för jag vet att jag kommer att ångra det i efterhand. "Varför njöt jag inte då jag hade chansen?", kommer jag att gräma mig efter någon dag väl tillbaka i "storstads djungeln".

Jag tror att jag beter mig som en missbrukare som håller på att tänder av? Jag är på avgiftning från mitt förhållande och mitt ex är mitt knark. Jag är beroende av honom- på gott & ont, beroende av "kaoset" som vårt förhållande födde och jag vet inte hur jag ska hantera lugnet?  Ena stunden är jag arg, nästa gråter jag, för att komma på mig själv med att "små le"  av ömhet då jag ser honom i en speciell situation framför mig. Jag har svårt att sova på nätterna och när jag väl somnar så drömmer jag en massa sjuka drömmar , som den i natt t. ex. Det var en av de mest sårande jag har drömt under denna period här nere. Den drömmen vill jag helst bara glömma, usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0