Dags att tuffa till sig!:-)

"Storstadsabstinens," kan det vara det jag lider av? Jag är rastlös och uttråkad samtidigt som jag ändå tycker att det är skönt att inte "göra någonting". Jag har lite svårt att ta tillvara på detta gyllende tillfälle som jag har nu att bara "landa", så typiskt mig! Att vara närvarande är viktigt för att ta vara på livet. Det är så mänskligt att hela tiden vara på väg någon annan stans än där man är just för stunden... Man tänker på vad man ska göra "sen" men tänk om "sen" aldrig infinner sig? Inte troligt, men tänk om jag blir överkörd av en bil senare i dag då jag cyklar mot gymmet?, då har jag i så fall slösat bort denna morgon genom att inte vara "här"...

Jag somnade med många funderingar i mitt huvud i går natt. Ja, det hann bli natt i gen innan John Blund infann sig på huvudkudden. "The same old story!"  Det är frustrerande då man kommer på sig med att vara patetisk...
Då man söker någonting som inte tas emot på det sätt man hade hoppats på. Istället för att vara värdig och hålla huvudet högt, sjunker man och upprepar samma misstag i gen. Någon slags bekräftelse handlar det om, bara för att man känner sig så misserabel (motsatsen till allt man vill vara) söker man något som man inte är förmögen att ge till sig själv.

Mycket är jag men sällan slås jag av en sådan obekväm sanning att jag just är "patetisk". Hursomhelst, vaknade upp till en ny dag med nya förutsättningar och bestämde mig för att "nog är nog". Det är slut med allt frosseri i självömkan och nog med allt fäktande. Sjunker tillfälligt så ska jag låta mig själv sjunka för en stund. Jag tar mig upp i gen till ytan efter ett tag, som jag alltid gör eftersom att jag är en "överlevare".  Men jag ska inte skrika efter "uppmärksamhet" undertiden- utan bara låta det komma...

Undrar just hur många livräddare som hade räddat liv om de hade varit tvungna att jobba gratis? Förmodligen inte särskilt många- efter en stund i alla fall. " Där drunknade en till, och en till...  va fan gastar hon om?! fikarast snart? Mmmm, undra vad jag ska äta i dag? En kanelbulle med kaffe bli perfekt, gott! "" De som hade räddat liv hade gjort det för sina egna EGON skull för att få bragdmedalj och hamna på löpet; " Badvakt räddar miljdärskas liv, belönas med 1000 000 kr och ett eget slott i Transylvanien. "Äsch! jag hade gjort det för vem som helst med förbundna ögon"...

Mycket handlar om människans EGO. Att jag fäktar då jag sjunker beror på mitt kraschade ego som  behöver lappas samman. Men det måste lappas ihop varsamt, innifrån och ut och inte "the other way arround". Om man inte själv känner sig värd att älskas så kan man inte ta emot kärlek från omgivningen. "Sweettalk" rinner bara av, som att hälla vatten på en gås... Nä, som sagt, dags att tuffa till sig!:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0