Vad är Rom jämfört med Ystad?

Nätterna är värst. Jag blir attackerad idogt av alla tankar som jag lyckas hålla på avstånd under dygnet vakna timmar, då jag är sysslesatt med annat. Jag tror inte att jag somnade förrän klockan hade passerat två. En bra bit efter två...
Trots det lyckades jag ta mig upp nio för att rasta hundarna. Deras behov kan ju inte ställa sig i kö bakom mina.

Blev bjuden till Rom av en föredetta arbetsgivare med tackade vänligt men bestämt "nej". Nu förhåller det sig inte på det viset som man kan uppfatta det  i skrivandets stund. De är flera stycken nere i Italien och ville berika tillvaron med min uppenbarelse, något man inte kan klandra dem för, he he! Å andra sidan; har man varken utseende eller charm så kan man skaffa sig det mesta med en tjock plånbok. Men jag är inte särskilt lättköpt.

Nej, jag trivs bättre här... Här där jag kan "lukta på blommorna" (limmburken), gosa med vovven, träna, sova, läsa och bara ta det soft- utan vare sig alkohol eller giriga män:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0