Väntar just nu med spänning

"Nu får du inte gå ner med, så blir du inge fin", säger mamma nervöst efter jag kom hem i går efter mitt löppass. "Men jag äter ju som en häst?!", svara jag lite irriterat tillbaka och kan fortfarande känna middagen "sparka" i magen. Och det är ingen överdrift,  jag VRÄKER i mig mat och ligger varken i riskzoonen för undernäring eller undervikt.
När mamma säger så då vet man att man har minst 5 kg till att ta av innan det blir ens närheten av missklädsamt.

Ibland undrar jag om hon vill att jag ska vara äppelkindad och med en valk kring midjan för att hon ska vara nöjd? Vi är trots allt kvinnor och faktiskt i bilogiska termer "konkurrenter" även om det känns främmande i praktiken- att konkurrera med mamma? Det är ingenting jag direkt eftersträvar. Jag eftersträvar faktiskt inte att konkurrera med någon kvinna... Är rätt så nöjd (på det hela taget) med att vara jag. Men om någon respektlös hona ger sig på min ögonsten, då jäklar åker knogjärnen på!

Jag väntar just nu med spänning om besked på "Allt om bröllop" bokningen. Min bokare sa att de höll på att välja modeller och att jag skulle "hålla tummarna".... Håller man båda så betyder det väl otur, eller? Hursomhelst, det vore kul att i alla fall en gång i livet få stå brud. Även om det bara är på bild i en tidning:-)

Det trillade in en annan bokning dock för att visa baddräkter i showroom tre arbetstillfällen i augusti. Då har jag ytterligare en motivator till att hålla mig i trim. Att göra en bild är mer skyddat och du vet att Adobe kan alltid rätta till skönhetsfläckar men att visa sig avklädd "live" är någonting helt annat. Då kommer man inte undan med nått!

"Emma" har fått mig att ställa upp på både halvmaran och tjejmilen (Lidingömilen) samt ett annat lopp som hon beskrev som någon slags stafett? Jag sa bara "ja" då hon frågade på msn, satt upptagen i telefonen med mitt ex och fokuserade mer på vad han sa. Så nu har jag tackat  ja till sånt jag inte riktigt kan precisera, typiskt mig:-) Men, det är väl bara att springa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0