Växte upp i ett kostmedvetet hem

I dag regnar det! Från den ena dagen till den andra sjönk temperaturen med sådär 15 grader?! I går kändes det som att "this is it!", nu är det sommar- tjohoo! Men den övertygelsen förändrades snabbt.

Jag låg och drog mig länge. Vaknade och somnade om, vaknade och somnade om igen. "Uno" - min mammas man, väckte mig gång nummer tre då han var hemma på lunchen i ett ärende. Jag kan sova lika mycket och länge precis som en tonåring. Å andra sidan behöver jag nog sova i kapp eftersom att jag sov så himla lite och dåligt under hela förra veckan...


Nu sitter jag vid köksbordet, bloggar och äter naturell yoghurt med mussli som min mamma har gjort själv. För att förgylla det hela en aning så har jag lite hemmalagad hallonsylt i. Jag växte upp i ett väldigt kostmedvetet hem och mamma (och pappa) lagade alltid mat utan en massa tillsatser samt fettsnålt. Som ett exempel så använde de aldrig grädde i såser och vi hade alltid keso på pannkakorna istället för grädde eller glass. De bakade också sitt eget grova bröd med en massa russin, nötter och olika komponerade fiberrika sädesslag.


Jag ska faktiskt ge mig på att baka det där brödet då jag kommer hem till stokholm i gen. Det är både nyttigt och billigt att baka själv:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0