vi firade "Elinor" i kväll...

Det var typ sexton år sedan jag tog studenten. Åren går även om jag kan minnas min studentdag in i minsta detalj- från morgon till kväll. Vi firade "Elinor" i kväll, dottern tlll min mammas väninna. Det verkade vara en stor dag för henne (som det säkert är- och bör vara för gemene man) och temat var "grekiskt". Vi drack Ozo, Retsina (grekiskt vin) ; Metaxa (grekisk konjak) och åt grekisk buffé. Till efterrätt serverades vi grekisk yoghurt med honung och valnötter- både nyttigt och gott:-)

Det var många fina och rörande tal som hölls för den här tjejen under kvällen och hon verkade vara en mycket älskad dotter, syster och vän. Fint, och jag satt och lyssnade med "goos bumbs" på hela armarna...

Eftersom jag har varit hemma hela dagen i dag och tråkats med ett ihållande regn så var jag lite grinig och sarakastisk. Jag skojade (som bara jag kan) med "Fredrik" (Unos son) att jag minsann skulle supa mig full och hålla tal för Elinor, som jag innan denna kväll inte ens hade träffat tidigare. Det är ju "läckert" att tala för någon om personens egenskaper och om fiktiva minnen; "Esmeralda... Elinor, eller vad nu nu heter", och gestikulera drucket med drinken i handen. Som knorren på "showen"  ska man fortsätta med att kladda på den stackars nyexaminerade 18 åringens tre år yngre bror och gapa åt föräldrarna att "stilla sig!", då de med all rätt, överbeskyddande oponerar sig över den markabra situationen.
Då hade man tagit mark här nere på Östrelén, med all säkerlighet, ha ha! Vilken fadäs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0