en liten reminder

Man kan hämta inspiration var som helst, det räcker ofta med små små influenser för att jag ska få en liten " reminder ".
En tjej på samma jobb som jag är väldigt hälso - och målmedveten och har gått ner från att vara väldigt överviktig till en mer sund form.

 Det är inspirerande att se henne kämpa på envist med sin kosthållning dag ut och dag in. Det tar tid att förlora riktiga kilon efter hälsosamma metoder men det går om man visar uthållighet. Den här tjejen ger sig inte och prioriterar sin egen hälsa högt. Vilket alla borde göra men inte alltid gör.

Nu exempelvis stod hon i köket och gjorde i ordning en sallad med avocado och fetaost ( skulle kanske rekommendera keso som ett mer fettsnålt alternativ ) . Som grädde på moset strödde hon rostade solroskärnor som garnering. Det fick mig att inse att jag måste tuffa till mig med min egen kostföring som jag har slarvat med kraftigt parallellt med att jag har tränat dåligt. För mig går det väldigt mycket hand i hand. Och säkert för många andra med mig om jag gissar? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0