Kaffe luktar hemma

En ny dag med nya möjligheter. Jag har precis ätit en lätt frukost bestående av fiber berikad yoghurt med torkade solrosfrön. Nu sitter jag datorn med rykande hett kaffe. Jag hoppades på att jag skulle fått något kul besked på mailen men det hade jag inte. 

Jag mår faktiskt lite bättre idag än vad jag gjorde igår. Igår var det ju helt galet vad jag nös och snörvlade. Men nu verkar det värsta vara över. Jag är fortfarande väldigt trött men det kan det ju finnas många orsaker till. Det är ju inte särskilt stimulerande att vara sjuk och man blir ju trött av att vara uttråkad.

Jag ska snart hoppa in i duschen och ta en promenad till affären för att införskaffa lite städartiklar. Jag skulle även behöva köpa en kaffebryggare. Börjar tröttna på snabbkaffe. Det skapar även en mysig hemtrivsel av ljudet då kaffe bryggs och den goda lukten som sprider sig i lägenheten. Det luktar tryggt, varmt och hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0