Själslig rekarnation

I kväll har jag umgåtts med mina underbara väninnor och det började med en drink på Sky baren i skrapan på söder. Utsikten är så vacker där uppifrån. Helt fantastiskt och man kan se ut över hela Stockholm!

Kvällen fortsatte med middag hemma hos Kristina och vi satt och pratade om livet och hade det väldigt trevligt:) Vi åt väldigt nyttig lördagsmiddag bestådende av en massa olika grönsaker ( bönor, kronärtsskockor, paprika, avocado ) samt grovt bröd och god ost. Till efterätt åt vi mörk choklad och drack kaffe. En massa antioxidanter fick vi i oss under det kalaset:)

Jag fick med mig en bok från Kristina som hon själv precis läst och blivit märkbart inspirerad av. Jag tänkte praktiskt taget låsa in mig i morgon, stänga av telefonen och dra ur sladden ur datorn och sträckläsa boken från pärm till pärm.

Ibland kan en riktigt bra bok skapa perspektiv och öppna ögonen genom igenkänningsfaktorer för var man egentligen befinner sig i livet. Och vad man behöver göra för förändringar för att finna harmoni i tillvaron. Det är ju inte alltid som man kan ta sig råd att dra ut på en resa för att skapa distans till sin egen livssituation... Just nu behöver jag akut själslig rekarnation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0