Träningsvärk i magen

I dag har jag träningsvärk i magen:) Det kom över mig nu att det gjorde ont när jag skrattade. Det ser jag som ett direkt kvitto från träningen igår. Jag körde rätt hårt med min stackars mage som är min akilleshäl och där det alltid samlas överflödigt fett först.

Man kan inte " punkt - förbränna "  fett men starka magmuskler är alltid till en fördel och jag brukar vara noga med att träna hela bålen ( mage, sida/midja, ländrygg ) för att få en bra hållning.  Rätt kost och konditionsträning på det slimmar figuren och tar fram synlig muskelatur.  

Styrketräning bidrar till ökat muskelmassa som i sin tur kräver energi och i och med det ökar din förbränning procentuellt under dygnet. Man kan säga med ett enkelt uttryck att din " passiva förbränning " ökar. Och det är ju inte fel;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0