Ingen vill ju vara ett gammalt bananskal

Klockan är nästan ett på senförmiddagen och jag har precis vaknat upp gång nummer två. Det känns i hela kroppen att jag har sovit för länge. Inte inte minst i psyket. Sitter här i sängen i skrivandets stund och försöker att entusiasmera mig att ta mig samman och göra den här söndagen till " världens bästa söndag ".

Jag är fortfarande lite förkyld ( om jag känner efter ) och det hade varit bra skönt att ligga kvar under täcket. Hela dagen. Men det kan jag ju inte göra? KAN kan jag väl. Men det vore ju synd att kasta bort denna dag som ett gammalt bananskal. Det är ju som att säga att det är JAG som är det där gamla bananskalet...  Ingen vill ju vara ett gammalt bananskal. Det vore ju synd på DEN INTERNATIONELLA  KVINNODAGEN och allt. Tanken är väl att kvinnan ska hyllas och stå i fokus på den dagen och inte ligga och mögla som ett oönskat skräp i skymundan.

Nej, istället ska jag KICK STARTA dagen med Cosmopolitans förslag på " galet goda energikickar "; Granatäppeljuice, Bärfrukost, Cashewbollar med lime och kokos eller Mäktiga bollar." Det känns om Granatäppeljuice och Bärfrukosten ligger närmast till hands att göra. Som vanligt innehåller presenterade recept ingredienser som man aldrig har hemma och oavsett vad jag väljer att göra så innebär det att jag måste gå ner till Konsum och handla ingredienserna. Det känns jobbigt! Det lutar mot att det blir ägg och makrill istället. Som vanligt. Inte så fantasifullt men gott och nyttigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0