Det hjälper tyvärr inte att "knäppa med fingrarna"

Jag och Elvis passerar Hagaparken varje morgon på vägen in mot city. Det är en skön och lyxig morgonpromenad och jag fullkomligt ÄLSKAR att ha så nära till naturen som jag har. Mycket trevligare än små trånga gator, tutande bilar, stressade människor på väg till sina morgonpass och luftföroreningar...  Man kan nog lätt misstyda "min sort" genom att stirra sig blind på ytan och tro att jag är en fullblodig "Stureplanstjej"... Den delen är en väldigt liten del av mig.

Jag börjar nu komma i ordning i min lägenhet och det känns skönt. Det är ju inte direkt rofyllt att leva i ett flytthav med kartonger högt och lågt. Jag tänkte viga den kommande helgen till att komma i ordning i lägenheten så att jag under nästa vecka kan fokusera på annat. Snart upphör min tjänst där jag för tillfället arbetar och jag måste börja "maxa" mitt framtidsforskande:-) Jag är van vid att saker och ting brukar avlöpa varandra men i skrivandets stund vet jag faktiskt inte alls vad jag ska ta mig för? Det känns lite ovant men det är ju inga "blomstrande tider" just nu, som vi alla är medvetna om.

Jag får hoppas på att jag får in något lukkurativt reklamkontrakt eller liknande:-) Oddsen är väl "sådär" eftersom det är sällan som det dyker upp feta erbjudanden på beställning. Det hjälper tyvärr inte att "knäppa med fingrarna" och hoppas på att pengarna ska trilla ner från himlen. Men för den sakens skull får man inte sluta upp med att vara optimist! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0