"Hycklare"

Trots det fina vädret sitter jag inne och tittar på en dokumentär om tjejers kamp om att eftersträva "size 0". Det fokuserar mycket på hur modeller och Hollywoodkändisar inspirerar unga tjejer till att svälta sig själva. " Är du smal så är du lika med snygg och framgångsrik" signalerar de glamourösa bilderna i skvaller pressen... Lite snedvridet kan man tycka samtidigt som man hycklar eftersom de flesta attraheras av vackra människor och det är sällan som man upplever en "rund" person som vacker.

Jag ska snart gå ut med lille Elvis som är lite rastlös och inte alls förstår varför matte sitter stilla och dumstirrar framför sigt. För honom verkar det helt obegripligt:-) Efter jag rastat honom ska jag ner till gymmet och ge mig själv en riktig omgång.

En av mina bästa vänner "Sofia" och hennes man kommer över på middag i kväll. Jag ser verkligen fram emot det besöket. Vi ses inte så ofta men då vi väl får tillfälle så är det alltid lika trevligt. Hoppas att ni alla har en riktigt fin Valborgshelg:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0