Myogenics- ett 20 min långt pass, 1-2 ggr i veckan räcker, för att bli lika fit som Sharon Stone

Chattade precis med en polare- "Nisse" på Facebook om vilka år vi tog studenten. " Du är ung du gumman", skrev han lite skämtsamt eftersom jag åtminstone är fem år yngre än han. Det kan man inte ta ifrån mig. Alltid är man yngre än någon även om man känner sig äldre än de flesta om an har oflytet att hamna i baren på "Utecompagniet" (sorry Rebecca- du gör ditt jobb jätte bra som klubbchef)

" Eller hur?!", replikerade rappt tillbaka. "Visst är jag":-) Och fortsatte sedan; "Men har man en skönhet som Sharon Stone som förebild som var 35 då hon spelade in Basic Instinct 1 och 48 år då hon gjorde efterföljaren- som den sexiga och psykotiska "Catherine Trimell", så har man några år till godo."

  Jag läste i ett gammalt nummer utav Fitness Magazine där det står att Sharon Stone träna "Myogenics"- den senaste fitnesstrenden i Hollywood. Passet är upplagt så att hela kroppen tränas av aktivering av några få stora muskelgrupper. Det finns inga set eller repetitioner. Istället görs rörelserna i snigelfart tills musklerna är helt utpumpade. Passet är endast 20 min långt och det räcker att träna passet max en eller max två gånger i veckan, berättar skaparen Chad Morris. 

Det låter ju för bra för att vara sant! Om detta stämmer måste Chad Morris gjort sig stormrik på sitt koncept. Fan, att det inte var jag som kom på idén:-) Jag fortsätter enträget med min cirkelträning. Hade jag samma ekonomi som Hollywoodkändisarna så hade jag också haft råd att ta genvägar. Men icke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0