Tortyr redskapet Exercise Wheel

Den här helgen har varit lugn och hälsosam som alla mina helger på sistone... 
Den här helgen kändes lite FÖR lugn och jag har känt mig lite uttråkad om sanningen ska fram:-) Men eftersom jag nu mera är matte till en "bebis" så får man ta det "onda med det goda". Snart kommer han att kunna vara ensam hemma längre stunder.

Jag har tränat en del- både styrketräning och löpning och jag känner mig i bra form. Det är kul då man märker att man ökar i styrka i vissa övningar som t.ex. en magövning som jag brukar göra. Själva utförandet går ut på att man ligger på knä och rullar en skivstång framför sig, fram och tillbaka. Nästan som att man "kavlar deg" med hela kroppen. Denna övning kräver både styrka och teknik och belastar både mage, axlar och rygg.

 De flesta känner nog till "tortyr redskapet" Exercise Wheel?
Det går att beställa från b.la. TV Shop (i alla fall "gick") och om vi talar i presens så finns det att köpa på Budo & Fitness butiken på Sveavägen. Den här rullövningen som jag försöker att beskriva går ut på precis samma idé. Den är väldigt effektiv och jag hade problem med den i början men nu går det galant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0