Att införa en ny vana och ändra ett beteende

Vi har som uppgift i skolan att under en längre sammanhängande period ändra ett beteende. Jag som har ätit mycket godis på sitone bestämde mig för att utesluta just raffinerat socker ur min kost. Då man tar bort en vana så är det effektivt att införa en ny för att det inte ska bli "tomt".

jag bestämde mig för att under en 10 veckors period addera mer protein till min kost och dessutom sätta fart med styrketräningen. Jag och "Alex" började i dag med att träna rygg och vi kommer att träna de olika muskelgrupperna uppdelat på fem dagar i veckan. I morgon är det axlar på schemat.

Nu har jag precis ätit 2 stekta ägg med lite fullkornspasta som återhämtning efter träningen. En dusch på det här och jag kommer att sova som en prinsessa:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0