Du får det tillbaka det du ger

"Forumtid" har vi just nu. Sitter på skolan och bloggar efter att börjat denna torsdagsmorgon med Svenska Kommunikation. Efter denna håltimme så är det lunch, massageteknik och avslutningsvis Hälsa i samhället.

Jag vet inte om ni har läst boken- eller sett filmen "The secret"? Den handlar om hur energier styr vår mot- eller välgång. Som alltid bör man ta det som informeras med en nypa salt och kritiskt granska budskapet. Vilka belägg finns det egentligen för det som sägs, fakta och säkra källor? Hursomhelst, grundidéen till The Secret köper jag till fullo! "Att du kan påverka dina omständigheter genom mental styrning"...

T.ex så om du känner dig negativ och tänker problemorienterade tankar så kommer du också med största sannolikhet attrahera negativa ting (P-boter, inkassokrav, sjukdomar, arbetslöshet ect). Parallellt med att du skapar dig sämre sociala förutsättningar. Det är ju logiskt; "vem vill hänga med en lipsill?"

Och tvärtom! Utsrålar du positiv energi så får du ett trevligt bemötande av din omgivning och bra saker kommer till dig. "Människor generellt attraheras av hur andra personer får dem att känna sig", det är det man förälskar sig i. Jag kan ta mig själv som ett bra exempel. Under en lång och sammanhängande period har jag kännt mig ur gängorna. Faktiskt inte alls likt mig?! Jag är en löjligt grundpositiv människa och har en oerhört kort återhämtningsperiod vanligtvis (reser mig upp snabbt då jag faller). Men nu klarade jag inte riktigt av att gå riktigt upprätt med rak rygg, symboliskt uttryckt;-)

Med ens slutade min bokare att ringa från min agentur (normalt sett brukar jag göra ett jobb i veckan), mina vänner var inte lika bra på att återkomma som de brukar (kul att prata med en monotomt tuggande kylskåp), räkningarna hopade sig och energin tröt till träning och annat som jag gärna positionerar långt fram i tillvaron för att må bra. Men så, fån ingenstans, vaknade jag upp ur mina geggiga dvala och kände mig glad som en lärka?!

Denna vecka har jag redan fått två modelluppdrag (det ena i LA och det andra för Aftonbladets söndagsbilaga), fick blomsterbud i går, har haft super bra möten ur både ett kort- och långsiktigt perspektiv, mina vänner och familj är helt fantastiska, ett saknat plagg kom fram och skolan känns mycket roligare och mer genererande, med andra ord- det är inget bullshit att hjärnan och det du utsrålar påverkar det du attraherar. Tänk på det;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0