Komplettera gärna kosten med B vitamin 12 och CLA

Ju mer muskelmassa du har på kroppen destå mer energi förbrukar din kropp. Hyfsat logiskt om man sätter teorin i ett praktiskt sammanhang; självklart är det tungt för kroppen att släpa runt på tunga muskler. Mer än dallrigt fett. Därför är det för mig och de flesta styrketränande personer en primär ambition att omvandla fett- till muskelmassa...

En annan sanning är att "fett bränner fett". Ett vanligt fel som förekommer vid försök till viktreducering är att man äter för lite fett och viktenkurvan stagnerar. Därför är det ypperligt att tillsätta kroppen fleromättat fett som i tex fet fisk som lax. Personligen brukar jag komplettera min kost med CLA kapslar för att underhålla min förbränning. CLA ska man dock helst inte inta under för lång tidsperiod. Utan som nu, då jag går på en mer stram diet så är det perfekt för en 10 veckors period- som är mitt mål.

Dessutom intar jag B12 som är en vitamin som kroppen ej kan tillgodose sig på annat sätt än i konstgjord form.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0