kroppen består av 300 muskler

Visste ni att vi har 300 stycken muskler i vår kropp och 40% av vår kroppsvikt består av muskelmassa? Det visste inte jag heller innan vår anatomilektion i eftermiddag. Intressant!

Vi började dagen med två spinninglektioner efter varandra. I min spinninginstruktörsutbildning är vårt slutprov att sätta i hop ett spinningpass och leda det inför resten av klassen. Om två veckor är det min tur och det ska bli kul.

Jag var helt slut efter spinningen och lunch ovanpå det så det var med stora ansträngningar som jag höll mina ögonlock uppe på anatomin. Vi avslutade med massageteknik och masserade Gluteus, Hamstrings och Triceps Surae (vaden).

Nu ska jag på en föreläsning om ett nytt kosttillskott som lanseras på marknaden, det ska bli spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0