Naomi tränar varje dag!

Åldern är inte en supermodells bästa vän och Naomi Campbell 39 år och gammal i gemet- avslöjar i det nya numret att ELLE att hon tränar varje dag för att hålla sig i form. Dessutom rekommenderar hon att kolhydratsladda på dagen och enbart äta proteiner på kvällen. Men om hon bara fick välja ett enda tips att ge, skulle det vara att "dricka mycket vatten" (självklart då männiksokroppen består av 80% vatten).

Om jag hade fått komplettera hennes "lista" så skulle jag lägga till sömn. Jag har sovit dåligt några nätter och genast syns det i ansiktet då små fina linjer kommer fram runt mun och ögon. Sen, för den beryktade våldsamma modellen så är säkert samhällstjänst ett effektivt sätt att bränna kalorier på. Åtminstone bränner det ens rykte;-)

Jag som är inne i en riktigt bra träningsfas måste erkänna att då jag läser artiklar som denna- blir jag inspirerad att träna ännu hårdare än vad jag redan gör. Inte för att jag är någon "supermodell"- långt i från men jag klarar mig helt ok. Denna vecka har jag tre bokningar och det är mer än godkännt för en modell i min ålder.

Nu ska jag ut med Elvis på en rask promenad och efter det ska jag till gymmet och köra axlar för kung och fosterland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0