Studiebesök på Delta gym

Dagen började med ett studiebesök på Delta gym på Helsingegatan. Vi (jag & Peppe) intervjuade Anders Hellquist som är personligtränare och massör sedan många år tillbaka på Delta. En "gammal PT legend" kan man nästan kalla honom för;-) I skrivandets stund ska jag sätta mig och knåpa i hop sammanställningen.

Efter mötet mötte jag upp Alex på SATS Sportsclub och det blev ben för hela slanten och jag kommer med all sannolikhet att ha pruttont i mina Hamstrings och Gluteus i morgon. Sexigt att vagga fram som en döende anka? Njaej, inte direkt kanske men effekten av träningen kommer först senare... Med all sin "sexighet" eller vad det nu resulterar i? Det är väl upp till betraktaren att avgöra...

Lunch inmundades på "Bara Vara" på Drottninggatan och jag åt grillat lammspett med Cous Cous samt grönsaker. Det var mycket gott och låg absolut i linje med min GI livsföring som jag sedan i måndags har anammat.

Jag avrundade min aktiva förmiddag med en promenad med Marléne Gustawsson som bland annat är Näringsexpert på Aftonbladet- och Expressens "GI viktkoll". Det var vårt första möte och jag upplevde det som om vi hade många gemensamma nämnare och ungefär samma ideologi kring hälsa och vad det står för. Ett mycket kul och spännande inslag på en annars redan bra dag:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0