Vaccin mot svininfluénsan

Min väninna ligger och beklagar över sin arm som gör ont och värker efter en vaccinspruta för den härjande svininfluensan. Hon tog den i jämtland och den kommunen har köpt upp all vaccin de kan få tag i. Så nu har kommunen vaccin till hela jämtlands. Efter påtryckningar av hennes mamma så går hon med på att ta sprutan, trots att hon tror att hon redan haft influénsan...

"- Ja, på Hitlers tid så gjorde folk saker i "god tro" genom att gå in i gaskamrarna", sa min väninnas syster. Där stod man och köade för vaccinet likt judarna gjorde för att få "duschade", återberättar väninnan för att beskriva hur jämtlänningarna står och köar efter vaccinet utan att kritiskt ta ställning till biverkningar eller annat. Dramatiskt värre kan man tycka? Men på nåt sätt förstår jag min vänninas association... Masshysteri efter att denna svininfluénsa ha brytit ut i Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0