Att komma över sina rädslor

I dag var Svenska gymnastik förbundet på besök i skolan och vi deltog i klasser; allt från "gympa" till truppgymnastik övningar som handvolter på matta, "flickisar" och frivolter. Det var jätte kul!

Jag kommer ofta på mig själv att vara mentalt negativ inför olika utmaningar och tänker inom mig; "Blä! ", men då jag väl utför vad det nu må vara så tycker jag oftast att det är jätte kul i stället:-) Som i dag inför truppgymnastiken (jag tyckte att gymnastik var läskigt då jag gick i skolan som ung). Jätte dumt, och energidranerande. Det är bara för att jag i själva verket är lite nervös och osäker inför själva momentet och för att "skydda mig själv" (?) så bygger jag upp en negativ förväntning för att inte känna mig dum. Jag förlorar så mycket på att bete mig på det viset.

Jag fick en jätte fin komplimang av en annan elev i dag då hon frågade om jag också var lärare på Lillsved? "Du ser så fräsch och vältränad ut.." Den tackade jag ödmjukast för:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0