Stavgång- "pensionärsträning?!"

I dag fick Elvis följa med till skolan. Eftersom det var fint väder så var det inga problem för honom att ligga ute medans jag pluggade teoretiska ämnen i klassrummet. Men under lunchen och min håltimme fick han förstås vara med. Eller jag var med honom rättare sagt.

Dagens ämnen var Svenska och kommunikation, Anatomi och Massageteknik. Dagen avrundades med ett pass Pilates. Jag tycker att massage är riktigt roligt! Faktiskt mycket mer än vad jag nånsin trodde att jag skulle göra... Jag har alltid upplevt tidigare, att massage har varit tröttsamt  och blivit trött och loj efter kort tids "knådande". Men NU tycker jag plötsligt att det är jätte kul!

Min träningsvärk har inte varit nådig i mina lår och stuss efter gårdagens löpträning. Jag har gått som en gammal tant hela dagen och gnällt på Elvis då han har dragit i kopplet. Han ska förstås inte dra över huvud taget- inte annars heller. Förstår ju att alla nya spännande dofter på Lillsved lockar en snart könsmogen unghund och att det inte är så lätt att gå blint fot med "skygglappar". Men det gjorde så jäkla ont så fort han ryckte till och jag inte var beredd.

I morgon är det stavgång som första punkt på schemat."- Pensionärsträning!", utbrast Cathrin då jag nämde det för henne. Men vi får väl se? Jag kan tänka mig att det är mer avancerat och jobbigt än vad man kan ana:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0